2012/01/23

F!TNAH



ASSALAMMUALAIKUM W.B.T
okey,hari ini alia ingin berkongsi pendapat alia dengan you alls,okey saya letak gambar ini ,mesti ada tujuan,bukan sekadar mainan yew..SERIOUSLY,mesti you all perasan kan??
dunia sekarang ni dah menjadi-jadi dengan isu fitnah.betul tak?
tapi,saya post ni khas untuk MALAYSIA la.bukan untuk negara lain.dah saya dilahirkan di MALAYSIA...bukan saya seorang sajew ,korang pun sama..
ok,hari ini biar alia bagitau sikit hukum-hukum memfitnah sesama manusia nih...
korang pun tahukan apa hukumnya kan?? HUKUM BAGI ORANG MEMFITNAH ADALAH BERDOSA BESAR!! tapi kenapa masih ada budaya fitnah2 nih?
buat setakat ni,alia tak pernah lagi la dengar cina kew,india kew yang suka fitnah,malahan melayu yang paling banyak memfitnah sesama manusia..ISLAM PULAK TUH...tak kebodohnya,tak kemalu kew...lagi apa lagi!!
sepatutnya anda yang patut menjadi contoh kepada semua agama..ini tidak ,lagi bertambah buruk adelah...MENJATUHKAN AGAMA ISLAM ajew la...
kan senang,kalau anda suka sangat memfitnah nih,tak payah la masuk ISLAM,masuk jew geng kafir tuh...

alia cakap nih,sekadar nak memberi pendapat,bukan nak memaki hamun kew...so alia nak cakap la..bukan bekalan ni yang patut kita bawa dekat akhirat...kita kena bawa apa amalan baik kita tuhh...faham..

alia sebenarnya tak pandai berkata2..just nak reminds sajew..tapi alia begitu bangga dengan seorang pengarah filem,pelakon nih
walaupun dia seorang pengarah,tetapi dia ada masa untuk mengupdate blog dia tuhh.
alia memang respect dia..walaupun dia terlalu busy untuk mengarah filem dia..

alia maksudkan ni adalah
abang soul (syamsul yusof)

itu sajew ,alia nak cakap ,so lepas ni,jangan ambil ringan pasal isu ni oke..
wassalam
-gadis kerdil-
-alia-

No comments: